Hai că se poate!

Posted on Septembrie 9, 2008. Filed under: apologetica, Creationism, evolutionism, video | Etichete:, , , , |

Spuneam într-un post recent că evoluţia şi Biblia se pot armoniza . Eu aş îndrazni să spun nu numai că se armonizează, dar majoritatea argumentelor aduse împotriva evoluţionismului sunt pur şi simplu extrem de slabe. Am să enumăr argumentele pe care le-am auzit de-a lungul timpului şi am să vă spun de ce nu cred că au vreun sens:

1. Unul din cele mai recurente argumente sună aşa: Biblia spune că Dumnezeu ne-a creat după imaginea Sa, nu că am fi evoluat în imaginea sa. În primul rând, „după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu”, nu are nimic de-a face cu trupul, ci cu sufletul. De fapt, e imposibil să aibă ceva în legătură cu trupul pentru că asta ar însemna că şi Dumnezeu are trup. Asta ar contrazice Ioan 4:24, dar oricum nu asta e marea problemă, ci faptul că dacă Dumnezeu ar fi într-adevăr şi fizic, El nu ar fi putut crea universul. O fiinţă 3D nu poate crea un univers 3D. Trebuie neapărat să se afle înafara sa, să-l transceandă.
2. Biblia spune că nu a existat moarte înaintea căderii omului în păcat. That’s a big fat lie! Principalul verset utilizat pentru a sugera o astfel de interpretare este Romani 5:12 „De aceea, după cum printr-un singur om a intrat păcatul în lume, şi prin păcat a intrat moartea, şi astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor, din pricină că toţi au păcătuit.” Oricine poate vedea că Pavel nu se referă la vreun animal sau vreo plantă, ci doar la oameni. La fel se întâmplă şi cu Corinteni I 15:21.
3. Argumentul se extinde la Geneză 1:17: „Dar din pomul cunoştinţei binelui şi răului să nu mănânci, căci în ziua în care vei mânca din el, vei muri negreşit”. Adam şi Eva nu au murit în ziua în care au păcătuit, deci rămâne posibilă doar varianta ce se referă la moartea spirituală datorită căderii în păcat. Interesant e totuşi că versetul de mai sus nu are sens decât dacă Adam ştia ce înseamnă moartea. El nu întreabă ce este moartea, deci cel mai probabil ştia ce este pentru că o văzuse întâmplându-se în natură.
4. Celebra argumentare prin apelare la emoţie: „Tu crezi că Dumnezeu ar lăsa să moară atâtea animale nevinovate de-a lungul a mii de ani?” Bu-hu-hu. Şi cu ce mă ajută că ar fi murit după căderea omului în păcat? Animalele nu posedă suflet, deci ele nu au nicio treabă cu Dumnezeu, nu trebuie să dea niciun fel de răspuns pentru ceea ce fac. Dar dacă ele nu pot păcătui, este drept ca Dumnezeu să lase să moară animale din cauza greşelilor omului? Nu te omor azi că te omor mâine. Argumentul ăsta e zero. Plus că, dacă animalele au murit doar după cădere, ce făceau carnivorele cu colţii? Mâncau plante?

5. Evoluţionismul contrazice Geneza 2:7: „Domnul Dumnezeu a făcut pe om din ţarina pământului, i-a suflat în nări suflare de viaţă, şi omul s-a făcut astfel un suflet viu.” Slabe şanse să se fi întâmplat aşa literalmente. Pe lângă faptul că versetul ar complica mai mult lucrurile în loc să explice ceva, cum poate cineva alege dintre acest verset şi Sura 96:1-2 din Coran care ne informează că am fost creaţi dintr-o picătură de sânge? Cred că o interpretare metaforică e bine venită. Ar putea să sublinieze (îmi dau şi eu cu părerea) umilinţa naturii umane, în contrast cu cea divină, vezi antiteza cer-pământ. Noi suntem mici, Dumnezeu e mare, noi suntem jos, Dumnezeu e sus (“jos” şi “sus”, evident, tot metaforic).

Singurul punct, al cincilea, în cazul în care e adevărat, ar putea denunţa evoluţionismul. Mă rog, l-ar denunţa din perspectivă biblică, el rămâne aşa (adevărat) cu sau fără texte sfinte.

Dacă eşti credincios şi vrei să dai o şansă evoluţionismului, poţi începe de aici:

Make a Comment

Lasă un răspuns

8 Răspunsuri to “Hai că se poate!”

RSS Feed for fishin’ with Darwin Comments RSS Feed

In momentul in care spui despre Dumnezeu ca „nu
poate”, i-ai taiat automat atributul esential:
Atotputernicia. Deci nu mai e Dumnezeu.
Dumnezeu tocmai de-aia e Atotputernic pentru ca
poate face absolut orice. Se poate face o
fiinta 3D si apoi sa creeze Universuri n-D.
Atotputernicie e mai mult decat putere infinita.

Întreabă orice creştin dacă Dumnezeu poate să păcătuiască şi o să-ţi răspundă că nu. Tu vezi omnipotenţa ca pe ceva ce înseamnă că Dumnezeu poate să facă absolut orice, dar această viziune e acceptată de extrem de puţină lume. Dumnezeu poate face doar ceea ce este logic posibil, EL nu poate face, de exemplu, un triunghi cu patru colţuri. În orice caz, în exemplul pe care l-am dat eu, alta este problema. Orice fiinţă alcătuită din materie are nevoie de o cauză pentru existenţa sa şi asta ar însemna că Dumnezeu este creat şi, evident, asta ar complica mult lucrurile (de fapt le-ar face imposibile). Singurul mod în care un zeu ar putea exista fizic este ca el să fi evoluat, ceea ce nu este cazul.

armonia mă duce cu gândul la jocul social din ziua de azi . Lumea se ceartă din cele mai neinteresante motive . Dacă lumea în sine nu se poate armoniza , cum se poate armoniza evoluţia cu Biblia ?

după părere mea lumea se împarte în două bucăţi : ăia de cred orbeşte şi refuză să cerceteze şi ăia care iau Biblia la rost şi caută contra-argumente . Spui că o fiinţă 3D nu poate crea un univers 3d , că trebuie să fie în afara universului . Mie ăsta mi se pare un argument copilăresc şi să-ţi spun de ce . Revenind la întrebarea cu timpul cred că nici tu , nici multă lume nu ne poate oferi un răspuns „corect” . Cu verosimilitatea sunt prinşi în plaşă mulţi curioşi . Ne putem imagina cam cum ar arăta dimensiunile şi cam ce ar fi ele . Că doar la imaginaţie suntem tari . Dar de conchide ce spui tu , e cale lungă . Tu nu mi-ai adus un argument ( mie ca cititor ) , ci o axiomă . Mai pe scurt ceva ce nu poţi demonstra .

în legătură cu moartea . Când te destramă viermii şi alte cele sub pământ , atunci eşti chiar mort . Şi cred că înţelegi unde bat .

Dar mie cel puţin mi se pare evident argumentul. Nu poţi crea un univers din care tu însuţi să faci parte. E imposibil. Dacă tu eşti o fiinţă 3D automat faci parte din un spaţiu, atunci cum să-l mai creezi? Dacă universul 3D există, atunci nu mai trebuie creat. Nu prea am înţeles sincer care-i problema cu el. Exprimă-te să înţeleg şi eu. Poate zici tu ceva, dar eu unul nu m-am prins.

„Ne putem imagina cam cum ar arăta dimensiunile şi cam ce ar fi ele .” – Asta nu ne putem imagina deloc. Singura metodă de a înţelege un univers cu cel puţin 4 dimensiuni este prin analogie. Gândeşte-te la un om ce trăieşte într-un plan bi-dimensional. Dacă trece o sferă prin planul lui, el vede doar un punct sau o linie. Nu poate nicicum să vadă sfera, oricât de mult ar încerca.

cum să nu-ţi poţi imagina dimensiunile ? Dacă priveşti în sus dai de înălţime , dacă priveşti înainte dai de lăţime şi orice ai face timpul nu te lasă să răsufli ..

e interesant că ai menţionat de planul bi-dimensional . Imaginează-ţi că tu ca individ faci parte dintr-un univers N-d , dar Totul este 2N-d . Oricât de mult te-ai complica să îneţelegi care-i ideea tot nu-ţi vei da seama . Că deci la general toată treaba imposibilă poate să fie mult mai posibilă decât pare . Îmi dau şi eu cu părerea , nu-mi sări în cap:)

stai liniştit, nu sar la nimeni în cap. chiar mă bucur că mai comentează careva şi pe aici🙂

Eu când am spus că nu ne putem imagina dimensiunile mă refeream de la a patra dimensiune în sus, nicidecum la cele 3 dimensiuni ale universului pe care le percepem noi.

neaparat , a patra dimensiune e timpul. Care timp, impreuna cu spatiul 3D, formeaza continuumul cvadrimensional. Nimeni nu a spus ca a patra dimensiune e obligatoriu tot „spatiala”.

Anumiti oameni de stiinta ( mai mult sau mai putin dubiosi ) au declarat ca Universul are 11 dimensiuni…

nu ştiu de unde au scos că are 11 dimensiuni. Mi se pare cel puţin ciudată ipoteza, în fine.


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...